Sunn versjon av pizza

 

LRDAG!

Tenkte jeg kunne vise dere en enkel, sunn og god pizza du kan lage p lrdagskvelden. Denne pizzaen kan du mixe og trikse litt med selv etter hva du liker og ha p en pizza. Her vet jeg ikke kaloriene, men p en lrdag er det lov og kose seg litt ekstra s da trenger man ikke og tenke s mye p kaloriene, s lenge man spiser sunnere enn vanlig. Du kan ogs lage hjemmelaget bunn av enten havremel, stpotet eller blomkl. Men dette er det som gr raskest. Dette er en av mine favoritter.



OPPSKRIFT PR PIZZA

1 Tortillalefse (helst grov)

1ss Tomatpure

Hakkede tomater p boks (ca en halv boks til en kjttdeigpakke)

Kjttdeig

Ost ( den sunneste osten du finner)

Paprika

Lk

Chilli

Avocado

Mais

Tomater

Roccula

FREMGANGSMTE

  1. Forvarm ovnen p 200grader
  2. Stek kjttdeig i en panne og tilsett krydder og en halv boks hakkede tomater.
  3. Smr tortillalefsen med 1ss tomatpure
  4. Tillsett litt kjttdeig, skal ikke overdrives. (ca 4-5 ss kjttdeig)
  5. Ta p ost, s resten av ingrediensene utenom det man skal ha p etterp.
  6. Inn i ovnen p 200grader til osten er gyllen og kantene har begynt og bli spr. (her varierer tiden fra ovn til ovn)
  7. Nr pizzaen er ferdig kan du ta p avocado, tomat og roccula. Klar til servering!
     

 

Kristina Stovner
 

4 kommentarer

25.03.2017 kl.18:53

Ditta sg godt ut:)

futs

25.03.2017 kl.19:44

Anonym: Det er veldig godt! :)

Pernille

25.03.2017 kl.20:03

Det s veldig godt ut. Ha en flott kveld :)

futs

27.03.2017 kl.22:36

Pernille: Takk i lige mde :)

Skriv en ny kommentar

futs

futs

20, Skedsmo

Navn: Kristina Stovner

Kategorier

Arkiv

hits