Sunn versjon av pizza

 

LØRDAG!

Tenkte jeg kunne vise dere en enkel, sunn og god pizza du kan lage på lørdagskvelden. Denne pizzaen kan du mixe og trikse litt med selv etter hva du liker og ha på en pizza. Her vet jeg ikke kaloriene, men på en lørdag er det lov og kose seg litt ekstra så da trenger man ikke og tenke så mye på kaloriene, så lenge man spiser sunnere enn vanlig. Du kan også lage hjemmelaget bunn av enten havremel, søtpotet eller blomkål. Men dette er det som går raskest. Dette er en av mine favoritter.



OPPSKRIFT PR PIZZA

1 Tortillalefse (helst grov)

1ss Tomatpure

Hakkede tomater på boks (ca en halv boks til en kjøttdeigpakke)

Kjøttdeig

Ost ( den sunneste osten du finner)

Paprika

Løk

Chilli

Avocado

Mais

Tomater

Roccula

FREMGANGSMÅTE

  1. Forvarm ovnen på 200grader
  2. Stek kjøttdeig i en panne og tilsett krydder og en halv boks hakkede tomater.
  3. Smør tortillalefsen med 1ss tomatpure
  4. Tillsett litt kjøttdeig, skal ikke overdrives. (ca 4-5 ss kjøttdeig)
  5. Ta på ost, så resten av ingrediensene utenom det man skal ha på etterpå.
  6. Inn i ovnen på 200grader til osten er gyllen og kantene har begynt og bli sprø. (her varierer tiden fra ovn til ovn)
  7. Når pizzaen er ferdig kan du ta på avocado, tomat og roccula. Klar til servering!
     

 

Kristina Stovner
 

4 kommentarer

25.03.2017 kl.18:53

Ditta såg godt ut:)

futs

25.03.2017 kl.19:44

Anonym: Det er veldig godt! :)

Pernille

25.03.2017 kl.20:03

Det så veldig godt ut. Ha en flott kveld :)

futs

27.03.2017 kl.22:36

Pernille: Takk i lige måde :)

Skriv en ny kommentar

futs

futs

20, Skedsmo

Navn: Kristina Stovner

Kategorier

Arkiv

hits