300 kalorier pr måltid

Hei og god kveld!

Hvert måltid burde innholde tilsammen 300 kalorier. Det varierer jo veldig fra person til person og hva ett menneske skal ha i seg. Men jeg skal iallefall ha i meg 300 kalorier ca i hvert hovedmåltid, som da er frokost, lunsj og middag. Det tilsvarer 900 kalorier. (jeg ligger på 1300 kalorier pr dag, noen syntes dette er lite men det er mye mengder mat som skal ned i magen og det er ikke alltid så enkelt og få i seg)  Resten kan jeg fordele utover dagen med mellommåltider. Dette kan jeg legge ut om senere.  Her er en lunsj/middags meny til 300 kalorier.

 

OPPSKRIFT

100g Stekt kylling

30g Stekt søtpotet

2 brødskiver (skjær de veldig tynne så det egentlig er en brødskive tilsammen) Bruk det sunneste brødet

1/2 egg

Mager kesam med gresk dressingmix

Tomater

Salat

Løk

Paprika

Avocado

Chili

Hvitløk

Lime

FREMGANGSMÅTE

  1. Forvarm ovnen på 190grader. Kutt så opp søtpoteter i tynne skiver, ha på det kryddere du vil. (Viktig og bruke rist for best sprøhet) stek ca i 20 min. Dette er noe du bare må prøve deg frem med. Varierer fra ovn til ovn. De skal iallefall bli sprøe og lit brune i kantene.
  2. Stek kyllingen til den er gjennomsekt, men den skal ikke bli tørr. Ta på det kryddere du vil, helst unngå salt.
  3. Lag så Guacamolen. Den lager du ved og mose avocado, hvitløk, chili og lime sammen, jeg smaker bare til hva som er godt, litt opp til degselv og hva du liker. Jeg lager som regel en annen type, men til akkuratt dette syntes jeg denne er god.
  4. Jeg bruker og riste brødet for og gjøre maten litt mer spennende og det smaker også litt annerledes.
  5. Når du skal sette det sammen starter du nederst med en brødskive, ha på ett tykt lag med guacamolen, så kylling, så egg, så kesam. Derretter grønnsaker. Så til slutt brødskive nr 2. Jeg pleier og bruke en pinne for og sette sammen alt til slutt så det ikke faller sammen. Det ser også finest ut.
  6. Tilsett så Søtpotetchipsen ved siden av. Kan også serveres med litt ruccola på kanten.

 

Dette kan du også prøve deg litt frem med, av grønnsaker kan du velge og vrake. Pleier som regel ikke og regne med dette i kaloiene.

 

Kristina Stovner

 




 

 

7 kommentarer

nr73

22.03.2017 kl.22:50

Dette såg digg ut! Ha ein fin kveld:)

futs

23.03.2017 kl.09:46

nr73: Tusen takk :D

Cecilia

22.03.2017 kl.22:52

Det så utrolig godt ut! :)

futs

23.03.2017 kl.09:46

Cecilia: hehe takk :)

Sandra Marie

22.03.2017 kl.22:55

nam :D

futs

23.03.2017 kl.09:46

Sandra Marie: :D

elisebr

23.03.2017 kl.12:20

Så god maten så ut! :)

Skriv en ny kommentar

futs

futs

20, Skedsmo

Navn: Kristina Stovner

Kategorier

Arkiv

hits